torsdag 25 november 2010

Adventssoffan pimpad...

I min betongljusstake som jag köpte för säkert femton år sen,
har jag mossa och gamla fina flugsvampar
från mitt barndomshem...
de svampar man köper i dag är i tråkig plast,
dessa är gjorda i papper.
Min mamma använde alltid såna i
adventljusstaken, och det var magiskt....

Här får plats lite olika saker,
nån kanelstång, några apelsinskivor,
några nejlikor som sprider juldoft, ljus och
mossa och farmors gamla tomte.

Nu är det bara adventljusstakarna
som fattas i vår gäststuga.
I helgen får vi gäster...

Många kuddar blire....
Jag kör bara vinrött, grått och vitt...
Kuddfodral från Hemtex och Åhlens. De vita från Ikea.
Fårskinnskuddar har jag sytt själv....
Boråstapet Anno 1905.





23 kommentarer:

  1. Hei..

    Så koselig du har laget det til... og de soppene liker jeg også veldig godt. Har noen som jeg bruker pynte med i julen :)

    Ha en strålende dag.

    Hilsen Kari

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken roligt ljusstake! Jag får genast massa idéer om hur man kan anpassa den efter hösten, påsken, våren etc. :-)

    SvaraRadera
  3. Så mysigt du piffat till det :-)

    Pilgrim-Vinsten påväge nu, lagd på lådan idag, men posten verkar ha problem med leveransen pga snön...(står på hemsidan) Hoppas det går fort ändå :-)

    Kram Helena /Franska Liljan

    SvaraRadera
  4. Åh så underbart mysigt du piffat till det!!!!!
    Ha en fin dag!
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!!


    Vad mysig och kosligt du har fixat!
    Den där soffan med sitt piff är som gjord för att krypa upp i med varm glögg och en god bok eller film...
    Mmmmm....


    KRAMLASS till dig från mig..

    SvaraRadera
  6. Så mysigt! Det är trevligt med gäster särskilt då de kan bo i ett annat hus...hehehe.
    Kram på Dig!

    SvaraRadera
  7. Beautiful!!!
    Kisses and nice weekend.

    SvaraRadera
  8. Oi, så koselig du har det!
    Jeg gleder meg til å bo i den flotte gjestehytten, ...thithi...

    SvaraRadera
  9. Så himla ;) fint du har det och vilken härlig adventsljustake!

    Kram Ida

    SvaraRadera
  10. Så mysigt det ser ut! :)

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  11. Vilken annorlunda och snygg ljusstake, vad mycket kul man kan göra med den!
    Kul att du gillar mina granar! Välkommen in och titta på mer pyssel hos mig! Jag tittar gärna in hit igen!

    Cilla♥

    SvaraRadera
  12. Tack ska du ha! Tycker ju om att måla...
    Otroligt så vackert du gjort.
    Suck säger jag bara. Gästerna känner sej säkert som kungligheter!

    kramar

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig ljusstake, lätt att pynta om efter årstid. Och mysigt i soffan med det röda. På lördag är det min tur att pynta. Men jag har hunnit frosta äpplen idag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Så koselig hos deg og disse fluesoppene var søte!!
    en nydelig gjestestue du har!!
    Ha en fin kveld :o)

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Så fint du har det...
    Tack för din gulliga kommentar hos mig.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  16. Vad fint du har det!
    Jättefin ljusstake! =)
    Åh va mysigt det ser ut i soffan!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Visst blev det stor skillnad i hemmet på före och efterbilderna :-) Tänk vad färg kan förändra!

    Gulligt med tomtar på muffinsformarna :-) Hoppas vaniljbullarna smakade bra!

    Kram Helena /franska Liljan

    SvaraRadera
  18. där skulle vara trevligt att vara gäst...kramis semlan

    SvaraRadera
  19. Så mysigt du har gjort!
    Ha en fib dag!

    SvaraRadera
  20. Ser väldigt mysigt ut!
    Trevlig helg
    Birgit

    SvaraRadera
  21. Vad mysigt du gjort det! Ha en fin dag och en riktigt trevlig första advent! kram Nina

    SvaraRadera
  22. åh....... her kommer jeg i julestemnoing, såååå smukt der er,

    klemmm

    SvaraRadera