lördag 30 april 2011

Växthus: del 4

Nu så är jag ägare av ett litet funktionellt växthus.

Det har tagit tid , men det var mödan värt.

Nu ska insidan fixas och det ska sås gräs runtomkring..

och sättas lite vackra buskar.

Sist men inte minst ska jag äntligen

få plantera ner gurka, paprika, och tomat.

Ha en skön Valborg kära bloggvänner.



Det var inte alls enkelt att få fast sidorna,

eftersom det rör sig om millimetrar.

Dessutom var det en dansk beskrivning,

vilket gjorde allt krångligare.
Man måste rusta sig med STORT tålamod.


Stora skivor av plast.....

Vi fick hjälp av ungdomarna för att hålla allt på plats
under tiden vi skruvade upp väggar och tak.



Först satte vi ihop alla delar som skulle sitta runt om.










11 kommentarer:

  1. Finfint!
    Och så bra att det är av plast. Vi förnyade en massa glas på vårt i fjol och nu ligger det en hel hög skärvor där igen, snön var tung. Nu vet jag inte om vi ska idas köpa nya glas, det blir så dyrt... Få se hur det blir.
    Glada Vappen till dej!

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Vad härligt med egenodlade grönsaker:)

    Ha en trevlig Valborgsmässoafton UllaMaria!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Åhhh vad fint växthuset blev!!!!
    Förstår att du är glad!!!!
    Ha en fin Valborg!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  4. Nu får du börja skörda närodlat det är nog det godaste ,trevlig Valborg ,Nette

    SvaraRadera
  5. Jaha då vet vi var du håller hus framöver=) Vad fint det blev, skönt att det står på plats nu efter allt jobb!

    Ha en skön Valborg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  6. Gratulerer, det var fint. Nå ble jeg litt misunnelig.
    Må nok ønske meg ett jeg og...

    SvaraRadera
  7. Så bra...vi har satt ihop vårt med idag ;))
    kram susanne

    SvaraRadera
  8. Så underbart! Du har ett eget växthus nu! Lyllos :-)

    Kram Helena/franska liljan

    SvaraRadera
  9. Heldige deg Ulla-Maria!!! ipper på du har tilbrakt hele helgen inni ditt lille paradis,og at det snart kommer ene planten vakrere enn den andre derifra!!!!!!!!!!! Så heldig du er ja...visst er noe slikt verdt å vente på!!!!!!Gleder meg til å få sett enda mer derifra etterhvert:))))
    toveklem:)

    SvaraRadera
  10. Jag vet precis hur du känner det lyckan av att ha ett växthus. Jag fick ett för ett par år sen och jag känner fortfarande ett lyckorus när jag går in där särskilt första gången efter vintern. Lycka till med odlingen
    Kram Birgitta från Strömsund

    SvaraRadera
  11. Hej! Hittade precis hit när jag letade information om Rustas växthus. Är detta ett sådant? Jag har köpt ett iår som jag väntar på och är nyfiken på erfarenheter! Du får jättegärna skriva några rader hos mig om du vill. Om hur stadigt det är, hur ni förankrade det, hur det klarade vintern, vad för inredning du valt osv :-) Mvh Frida

    SvaraRadera