fredag 16 december 2011

Julpyssel på Fabriken

Just nu pågår julpyssel i Fabriken.
Jag ska visa  vad jag julpysslat med ett par dagar.
Loppade en kälke för en hundring , en sån vi hade
när jag var liten i Dalarna.
Där fanns det ju snö också förståss;)


Den gamla stalllyktan(från Ikea) med ett femdygnsljus.
Så skönt , för då behöver man inte tända och släcka
hela tiden. Det står där i juletid och brinner....

Så kom jag på att jag kunde lägga lite granris från skogen ....

...och letade upp ett par gamla skridskor som jag loppade förra året
för en tjuga.

Ett par röda juläpplen som dekoration.
Får se hur länge de får vara ifred för rådjuren.

Ja, tänk vad man kan göra med en loppa i juletid.
För mer inspiration gå gärna in på Fabriken.
Härlig helg,
och kom ihåg att Julefriden inte kan köpas för pengar,
men kan finnas i de enklaste små ting som Ditt hjärta bryr sig om.

Kram Ulla

18 kommentarer:

  1. Snyggt det blev! Fattas bara lite snö ... Kul att se och få lite inspiration.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ser ungefär ut som vid min kälke. Fast den är röd och igår tänkte jag måla den men ska nog behålla det röda o sätt en röd lykta på det granris jag också lagt på min!!
    Ha en bra helg min vän!
    Barbro

    SvaraRadera
  3. Så flott du har pyntet.
    Har en gammel kjelke jeg har tenkt å sette ut å pynte litt jeg også. Blir nok ikke gjort før over helga. Har litt for mye annet å drive med nå i helga :)

    SvaraRadera
  4. Glemte jo så skrive at jeg ønsker deg ei herlig adventshelg :)

    SvaraRadera
  5. Mysig kälke, har faktiskt en sådan stående på vinden... borde göra ett röj på vinden...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Det är inte ofta man ser sådana kälkar nu för tiden! Riktigt fin har du gjort din. Ha den framme!

    SvaraRadera
  7. Ja, tänk vad mycket man kan hitta på, att förgylla den gråa vardagen med. Du pyntar julen så vackert, och inbjudande Ulla. Vi får väl hoppas på lite snö också. Önskar dig en fridfull fjärde adventhelg, och Herrens välsignelse. Kram !

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar liten släde! Tänk vad lite loppis och fantasi kan bli fint tillsammans!
    Förlåt att jag är lite sen i reaktionen men menade du (om du kommer ihåg din kommentar hos mig för ett par veckor sedan...) att du ska finnas med på Gemla julmarknad nästa jul? Eller menade du bara en julmarknad?
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  9. tittar in och önskar dig en god helg...kramis semlan

    SvaraRadera
  10. Så koselig dette var!!

    ha en fin helg :o)

    SvaraRadera
  11. Fint, inpirerande inlägg! Jag är faktiskt på väg till skogen en stund i dag. Har tänkt på det så länge, men inte hunnit under de korta ljusa timmarna.
    Ha en skön dag!
    kram

    SvaraRadera
  12. Åååå vad fint. Så mysigt och hemtrevligt med en pyntat kälke.Jag köpte också en på ett loppis i somras. Det är grön färg kvar på den som jag hade tänkt skrapa bort. Men det får nog vara. Har tänkt hunnit att fixa den innan jul.

    Kram

    Kram

    SvaraRadera
  13. Vad du är påhittig och kreativ!!! Det var verkligen jättefint!!!...Nu fattas bara snön...En fin och skön fortsatt helg,önskar jag!!!Kram!!!

    SvaraRadera
  14. Så snyggt du dekorerat runt/på kälken. Och kan man inte andvända sakerna kan man ju göra dem till fina blickfång.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  15. Wow, du har verkligen fått till det! Jättefint!
    Hoppad du får en fin julvecka med kanske lite snö så du kan använda din fina kälke:) Kram Sofie

    SvaraRadera
  16. Inspirerande och finfint så det förslår. God Jul önskar Lisbeth
    http://wabisabi-style.blogspot.com/

    SvaraRadera