lördag 21 januari 2012

Att gunga i himlen.

Idag har jag varit och tagit farväl av vår älskade farmor.
I morse blev hon en fridfull ängel som nu kan gunga och dansa i en
skön frihet.
Jag tror att när vi dör går vi inte bort, men hem.
Till en underbar himmel, det himmelska hemmet.
Där väntar de som gått före och jag kan se dem jubla
när farmor går över tröskeln i sin vita böljande vackra ängladräkt.
Befriad från sjukdom och oro och bekymmer,
tas hon emot av de andra.
Änglakörens ljuvliga hymner i en
atmosfär som man bara är helt lycklig i.

Vila i frid lilla farmor.
Vi ses en dag i det himmelska hemmet.
Jag älskar dej!
Kram Ulla




9 kommentarer:

  1. Vackert skrivet! Sänder en tanke till dig och din familj ♥

    SvaraRadera
  2. Underbart och trösterikt att veta att vi får återse våra nära och kära en dag!
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Jag tror också att vi åter ses igen friska, starka och glada! Det måste vara så. Vad är det annars för mening med allt vi går igenom, funderar jag....

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Så vakkert skrevet, jeg er en av de som tror, eller i det minste har håpet, om det samme, nemlig at vi alle møtes igjen en gang.
    Varme tanker sendes deg, kondolerer så mye.

    Klem, Anne.

    SvaraRadera
  5. Vad vackert skrivet, varma tankar till dig! Kram Marthina

    SvaraRadera
  6. Vackra ord! Själv hoppas jag men vet inte riktigt vad jag tror.
    Då jag mist mina båda föräldrar alldeles för tidigt så vill jag ju inte att min tid med dem skall vara slut utan att de på något sätt fortfarande finns med mig. Det du skrev om ålderkris tidigare tycker jag många ska ta till sig, vi vet inte hur långt eller kort vårt liv kommer bli så det gälller att ta vara på de dagar vi fått. Tror min mamma gärna skulle ha firat sin 50års dag om hon fått och inte lämnat sin make och två unga döttrar vid bara 43 års ålder.

    Kram Cia

    SvaraRadera
  7. åååå....så trist...og vakkert på samme tid.Vakkert på m¨åten du beskriver det på,og selvsagt trist å miste en kjær farmor!!!!Jeg føler med deg i sorgen Ulla!!!
    toveklem:)

    SvaraRadera
  8. Hej på dig kära Ulla ♥

    Så fint och vackert du skriver till din kära farmor ♥
    Beklagar hennes bortgång och din sorg.

    Tack snälla för dom underbara rader som du hade lämnat på min blogg för ett tag sen:)
    Är jätteglad över att du fick Julkortet och att du blev glad:)
    Självklart kan du få min adress men vill att du ska veta att kortet var en gåva och en gåva givit med glädje och inte med någon tvång att du ska sända något tillbaka bara så att du vet !!!!

    Nu var det länge sen allt för länge sen men så är livet i bland !
    Det blev för mycket för mig runt Jul och Nyår med allt som jag ville fixa och alla måsten så orkade helt enkelt inte med:(
    Så jag har varit tvungen att ta en paus för att pigga på mig och ta igen mig igen!
    Har inte glömt bort dig och är så himla tacksam och GLAD för att du inte har glömt mig det betyder MASSOR ska du veta:):):)

    Ha det bäst och önskar dig en jättetrevlig söndag och vecka som kommer :)

    Massor med kramar från din lilla vän Inger ♥:)

    SvaraRadera
  9. Vad vackert du skriver :O) varma kärleksfulla och omsorgsfulla ord. Kram Katarina.

    SvaraRadera