lördag 9 juni 2012

Solglimtar och lampskärmar


De soliga stunderna slänger jag av mej
skorna och bara njuter.
Var jag än befinner mej....

Många tycker att Bellis är ogräs,
och det är det på sätt och vis.
Men jag kan ändå inte låta bli att tycka om dem.

Det vita och rosa och bulliga tjocka.
Så vackert, om än lite jobbigt för gräsmattan kanske.

Detta suddiga kort är en liten bonus,
jag skyndade mej upp med kameran för jag kunde inte motstå
att ta kort på damen i lampskärmen.
Hon gick så snabbt så jag hann inte ställa in skärpan.
Vackert eller mindre vackert med lampskärm, tja var och en har sin smak.

Kram och trevlig helg,
Ulla

om alla sorger jag ska möta
blott ville komma denna dag,
jag är så nöjd att jag tror
de skulle le och springa bort.
Emily Dickinson

7 kommentarer:

  1. Men det är ju skönt att lufta tårna lite då och då. Bellis är bedårande söta och hade gärna fått växa på vår gräsmatta :) Haha ja lampskärm har jag då aldrig sett någon använda på huvudet. Man tager vad man haver :))

    Kram till dig och trevlig helg!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. - Underbar bild på dej - skönt och avkopplande.
    - Visst är Bellis en ljuvlig liten blomma som gärna får finnas i våra gräsmatta.
    - Och damen med hatten som gav associationer -får en att le.
    - Du har ett skarpt öga.

    Trevlig helg önskar jag dej /gb

    SvaraRadera
  3. Väldigt fin bild. Ser härligt ut där i gräset med tårna fria.
    Bellis är fina blommor.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Så skönt det ser ut, det får gärna bli lite mera sol. En lampskärms hatt, fyndigt tycker jag.

    Ha det bra!

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Härlig bild på dig andas riktig sommar! Så
    skönt att vara barfota i gräset.

    Tycker också Bellis är så söta.

    Fyndigt med en lampskärmshatt hahah;

    Söndagskram
    /Renate

    SvaraRadera
  6. Hihi gullig hatt! Här åker strumpor av i Maj å sedan är det barfota i sandaler som gäller, fast i år har det inte varit lika gott....! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera