tisdag 12 mars 2013

Längtan.....

I väntan på att Kung Bore ska släppa greppet om denna
vårmånad så njuter jag av mina vackra
sommarböcker som jag ska tipsa om.
Ni vet, de där böckerna som gör att
man känner dofter och hör ljuden som man
så väl känner igen.
De magiska böckerna som bär på sommarens
hemligheter.


Längtan man får efter att plocka det
där fånget med sommarblomster,
och traska på den steniga byvägen bort mot kyrkan.
Lukten av damm och tjära....

Den ena boken heter Lust och fägring
av Karin Berglund.

Den andra boken heter Trädgårdens natur,
av Lotte Möller.
Nu ska jag sätta mina lavendelfrö och så att jag snart får
se de spirande små underverken.

Kram Ulla

De människor som fått ut mest av
livet är inte de som levt ett sekel,
utan de som levt varje minut.
Gabrielle Colette

6 kommentarer:

  1. Hästbilden var ju underbar, gav mig en riktig sommarlängtan. Tack!

    Ha en underbar kväll Ulla! ❤

    SvaraRadera
  2. Mmm, visst längtar man..........det är riktigt kallt nu! Fast solen börjar åtminstone värma lite. Kram

    SvaraRadera
  3. Sommar-aning när vintern vägrar släppa taget.
    Tack för denna vackra tröst i väntan.
    Karin Berglunds böcker är vackra att bara låta blicken fröjdas över all lust och fägring stor.
    Längtar mest efter en varmare och "växande" vår.
    Tack för delandets glädje!

    SvaraRadera
  4. Jaaaaa..... Förlora sig själv i en bok med drömmar om sommaren... Skönt!!!
    Tack för tipset!
    Ha det fint, Ulla!
    Kram/Olg@

    SvaraRadera
  5. Åhh ser ut som en härlig Bok!
    Har du börjat göra fröpinnar än?
    Jag beställde av dej förra året, skulle behöva några till!
    Önskar dej en solig adg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  6. Hej! Längtar sommaren men hade lite vår i köket idag! Blomdjunge närmare sagt:)
    Har en mysig kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera