måndag 26 augusti 2013

Skepp ohoj

Lite kort från vår lilla Stockholmstur, Vi ville besöka Wasamuseet och Nordiska.
Och så blev det.
Över Djurgårdsbron och in i Wasamuseet där
vi tillbringade mer än tre timmar i mörkret och fukten.
När jag går på museum vill jag se allt.
Ingen brådska.
Det var tyvärr väldigt mörkt och svårt att ta
fina bilder.
Men historien om Wasa är helt otrolig.

Det mest intressanta var färgerna de målat skeppet med.
Helt naturellt skapade och så otroligt vackra
färgkombinationer.
Jag har tagit kort på varje enskild färg och ska försöka
mej på att skapa något i de färgerna så småningom.

Vi har ett favoritboende när vi åker dit.
Inget flashigt och spektakulärt,
men tyst och lugnt på en bakgata.
Billigt och alltid finns det rum.
Denna gång fick vi vindsrummet.
Att hinna ligga och läsa, se på tv smaska choklad
och prata ingår också i vår vistelse.
Egentid, utan att tänka på hus och hem.
Nordiska fick man inte fota så där sitter minnena i
huvudets hårddisk.

Just nu förbereder jag höstens försäljningsdagar.
Och varje dag har jag någon beställning att ta itu med.
Igår ringde en kyrka och ville att jag skulle designa ett
ljusbord.
Spännande.

Glädjen är inte nåt som ramlar över oss-
Det är resultatet av ett medvetet sätt
att tänka och leva.
Richard Foster

Kram Ulla

1 kommentar:

  1. Mysigt ni verkar ha haft det... Ja, Stockholm är fantastiskt!!! Vi var där i somras, köpte Stockholmskort och besökte flera museum. Ikväll planerade vi faktiskt redan in nästa sommars besök - på Tekniska Museet :-)

    Nyfiken på vart ni bodde? Får du berätta någon dag.

    Ha det fint!

    Kram, kram

    P.S. Spännande med ljusbordsdesignen - kommer bli så fint :-)

    SvaraRadera