fredag 24 januari 2014

Komplement

Vi kompletterar varandra. Trots varandras motsatser så behövs vi för att få den rätta nyansen i livet. Mörka, ljusa, tjocka, smala, glada, ledsna, långa, korta....etc. Ibland stirrar vi oss blinda på grundfärgerna, men med bara lite komplement så kan det bli den mest fantastiska nyans man aldrig kunde tänka sig från början. Och Guds färgkarta är otroligt färgrik. Vi får alla plats i den. Själv är jag genomförkyld och hamnar nog i gråskalan idag. Hoppas morgondagen blir mer kulört// trevlig helg// Ulla 

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt sätt att se oss på, speciellt en sån dag som du har idag....Det blir ljusare! Härligt med omväxling, det är ju då man förstår att man lever och blir tacksam! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har länge följt din blogg och blir glad varje gång! Själv har jag arbetat med barn i 40 år och varje gång jag tog emot små fina nybörjare så hade jag tidigt på morgonen varit ute och plockat så många olika blommor som jag kunde hitta till en stor bukett och berättade för dem att just så här ser vi ut......alla olika,men tillsammans den vackraste klass som finns!!!! MaLin

    SvaraRadera