fredag 21 mars 2014

Jesu lilla lamm

Just nu tränar jag mycket på att måla lamm och får. Tänker ofta på berättelsen om Herden som går ut i natten och letar efter det försvunna fåret. Han letar tills han hittar det. Så är min Gud. Ibland är man lite vilsen och irrar omkring , och då tänker jag :så tryggt att veta att min Herde aldrig släpper taget om mej. Så vill jag ha det, så vill jag känna det. Här kommer ett får i akvarell gjord i bara en färg. Tänk att ögat lockar fram bilden av ett får, det vita är ju bara papper. Häftigt. Ha en välsignad helg// Ulla 

5 kommentarer:

  1. Så skicklig du är! Helt fantastiskt hur du lyckats med fåret!
    Ha en fin söndag!
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej Ulla!
    Vad roligt att du tipsade om din blogg! Du gör så fina saker, och det här lammet är ju bedårande! Roligt hockså att få en liten inblick i din värld, du har så fina tankar om mat, och jag hoppas att du kan få lite gehör för det på jobbet! Tycker det är mycket korv och chicken bits ibland... dessutom härligt att höra om din tro och din syn på livet! Min lilla blogg hittar du ju nu, och här är min hemsida: http://www.hinstuan.n.nu/
    Den verksamheten är dock i allra högsta grad vilande just nu, har lite fröer ute på tradera just nu bara, säg till om du vill ha lite Raber, jag har massor av frön!

    Häslningar Helena, Rakels mamma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra frösida.kul när man känner nån med gammaldags fröer. Å den jättefina pallen för ärtor. Så smart. Jag har groddat potatis och ska sätta sockerärtor i tre olika varianter. Kanske skulle ta å köra din variant också. Tar med en guldtia imorgon😊👍kul att vi kan hålla kontakten via bloggar. Ses! Ulla

      Radera
    2. Vänner behöver inte betala! Ska se till att det landar en fröpåse på förskolan! Jag skickar dem med Rakel, hon kan behöva ta lite lagom ansvar för något, säg till om hon inte levererar!

      Radera