måndag 7 april 2014

Påsktider

Nu går vi in i påsktiden. För oss som är troende handlar det inte om påskharar , även om mina barn fick påskägg när de var små såklart. Men det är ett större mysterium som upptar min tanke och känsla under påsken. Korset/ uppståndelsen/ och allt runtomkring det. Vi har mycket aktiviteter i kyrkan. Stilla stunder, Getsemanestund och en härlig påskfest på söndagen för livet och uppståndelsen. Och jag tror ju att om inte Jesus dött på korset så hade jag inte haft mitt härliga hopp om att det finns en himmel heller. Min barnatro är orubblig. Kram Ulla 

1 kommentar:

  1. Tack för dina tankar! Den här sjöng vi när vi var små och på min lillasysters begravning. Hon hade fått gåvan att kunna sjunga så hon sjöng den alltid när vi var på kalas från det att hon var 5 år alla verser.

    Har du kvar din barnatro
    ifrån hemmets lugna bo?
    Kan du bedja än, som förr du alltid bad:
    "Gud som haver barnen kär,
    se till mig som liten är".
    Gamla mor då känner sig så nöjd och glad.

    Barnatro, barnatro,
    till himmelen du är en gyllne bro!
    Barnatro, barnatro,
    till himmelen du är en gyllne bro!

    SvaraRadera