torsdag 22 maj 2014

Trädgårdspromenad

Vårt hus byggdes 1902 . Längst upp på Huskvarnabergets topp . Huset står stadigt med själva berget som grund. Men för en trädgårdsentusiast kan det vara svårt att plantera. Jag har byggt min odling i terasser och i växthus . Jag odlar för hemmabruk , äter det ofta färskt och går gärna med en nypa sockerärtor och strosar runt på det 1000kvm stora kuperade berget. Fryser ner röda och svarta vinbär, styckfryser hallonen och skördar potatis vart eftersom. Vi har förmånen att inte bo långt från rudenstamsgårdsbutik där vi handlar allt ekologiskt och närproducerat vi behöver. Nästa vecka ska jag bo en dag på lasarettet igen och gå igenom hela min kropp , ett halvår går fort. Söker lugn och ro för själen bland syrener och rhododendronknoppar. Just idag lever jag här och nu// kram Ulla 

1 kommentar:

  1. Hej!

    Det är härligt att få odla på egen mark. Glädjen över att få skörda och äta upp!
    Jag önskar att det ska gå bra för dig och jag knäpper mina händer!!
    MaLin

    SvaraRadera