lördag 24 maj 2014

Ett tomt rum, nya förutsättningar.

Tomma rum känns befriande på något sätt.de andas nya förutsättningar . Som tomma akvarellblad ungefär. Vi väljer vad vi ska fylla dem med. Vi väljer hur mycket det ska vara . Rörigt eller lite, det är vi själva som fyller på. Det är befriande med ett tomt rum som skurats med såpa . Rent och en doft av skogen. Nu börjar det roliga. Likadant med det nya alvarellpapperet. Skissa upp och tänka färg. Jag bestämmer. Vilsamt eller rörigt. Vi har alla våra egna val och konsekvenserna får vi också leva med. Det tomma rummet ska nu efter grundlig rengöring fyllas endast med ett stort bord där alla kan få plats och kura skymning till koltrastens sång.en vit lavendel sprider doft som inte är konstgjord.  Tända ljus och några filtar. En god paj och fläderdricka och det är fest. Nåt mer än så behöver jag inte för att känna fullständig lycka här på jorden. // kram Ulla 

2 kommentarer:

  1. Ännu en text som berör.
    Prioritering i livet.
    Välsignad vare du - så hel och äkta i dina tankar.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar det avskalade och minimalistiska, men hos mig blir det kvantitet och extra allt...det är bara att inse att det är så att jag vill ha det rörigt/rörligt...därför mår jag så bra när alla mina fyra barn, deras respektive och barnbarn är hemma...
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera