tisdag 19 juli 2011

Fotspår

" en natt hade jag en dröm. Jag drömde att jag gick längs en
strand tillsammans med Gud.
På himlen trädde bilder ur mitt liv fram.
Jag såg på varje bild två par fotspår i sanden;
ett par var mina och det andra paret Guds.

När den sista bilden syntes såg jag tillbaka
på fotspåren.
Jag upptäckte då att många gånger under mitt liv
fanns endast ett par fotspår.
Jag såg också att detta var under de mest ensamma
och svåra stunderna i mitt liv.

Det bekymrade mig mycket och jag frågade Gud:
Gud, du sade när jag en gång bestämde mig för
att tro på dej att du skulle gå med mej hela vägen.
Men jag ser att under de svåraste tiderna i mitt liv
finns det bara ett par fotspår....
Jag förstår inte varför du lämnade mig när jag behövde
dej som mest"

Gud svarade: "Mitt kära barn. Jag älskar dej
och skulle aldrig lämna dej.
Under tider av svårigheter och prövningar när du bara
ser ett par fotspår, då bar jag dej"

-Mary Stevenson-

4 kommentarer:

  1. Nydelig bilde og tekst.
    Ha en fin kveld, klem:)

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen ditt fågelbad! Kanske jag ska prova ..... Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Så otroligt fint!
    Så är det ju.

    Ha en finfin vecka!
    kramar

    SvaraRadera
  4. Love that story!! Tack gode Gud.

    SvaraRadera