onsdag 31 oktober 2012

Att stryka är också en sysselsättning.

Imorgon har jag tagit en semesterdag och idag
står jag och stryker och bakar inför helgen.
Ska åka ner till blomsterhandeln och köpa ett stort fint
mosshjärta till farmors grav.
I min familj firar vi inte Hallowen,
men det knackar på vårt hus och grannbarnen
vill ha: bus eller godis.
De vet att vi inte firar men de vet att de också får
ett äpple när de hälsar på och en liten pratstund.
Ja, så här står jag och funderar. Funderar på
om jag ska pröva att baka ett eget
recept som jag själv har hittat på.

Ha det så fint alla därute
och njut av livets alldagligheter.
Det gör jag!
Kram Ulla

Jag önskar dig inte rikedom,
inte heller ärans glans,
utan vart du än går ska ett trött hjärta
glädjas åt ditt leende,
eller ett skuggliv känna solsken för en stund.
Så ska ditt liv bli ett spår av ljus,
så som änglars fotspår passerar genom natten
Från en kyrkvägg i England

3 kommentarer:

  1. Så vacker bild!
    Och så sanna ord!
    Ha en fin Kväll
    Kramar kKthrine

    SvaraRadera
  2. Jag brukar stryka när jag är frysen. Det är så skönt att stå på tvättstugans golvvärme och bli varm både om fötter och resten av kroppen.

    Annars använder jag de underbara värmarna jag beställde av dig så ofta de inte ligger i tvätten :).

    Kram Cia

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra ord. De värmer hjärtat.

    Tror att jag ska börja stryka igen. Länge sedan jag slutade..

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera