måndag 29 oktober 2012

Tomatfrossa

I helgen har växthuset tömts på alla tomater,
bara för att det varit så varmt har jag
kunnat skörda fram till denna helg.
Fantastiskt.
De gröna får mogna till sej och
sen mixar jag ihop dem i portionsförpackningar.


Blir prima till höstens köttfärssåser.
Men väldigt många slinker in i min mun,
de är så saftiga och goda och framförallt
obesprutade.
Må så gott nu i veckan all fina....

Kram Ulla

Gläd dig med mig,
det är så ledsamt att glädja sig ensam.
ur Tänkvärt

3 kommentarer:

  1. Ulla, jag kan skriva under på det du skriver och bilderna, för det ser precis ut så även hemma hos oss.
    Långpannan med omogna tomater flyttas till det rum där solen lyser.

    Jag gläder mig med dig!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Min väm!
    Åhhh så lyxigt,, och så gooooooooooot!
    Paketet har kommit med Hjärtat och
    I love it!!!!!
    Tack för den söta lilla påsen!!!
    Ha en fin dag!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  3. Vilken skörd!! Så mumsigt ser de ut!

    Våra tomater har också fått mogna hemma! Så goda de var!

    kram/Olg@

    SvaraRadera