torsdag 9 maj 2013

Metalliskt i Fabriken idag


Idag är det metalliskt tema i Fabriken.
Svårt att hitta nåt till det kanske man tycker,
men mycket saker i hemmet har metall.
Titta dej runt omkring så får du se.

Min överman i inredning och design heter Ernst.
Men han är min stora inspirationskälla och
gör mycket vackra saker.
Det enkla är ofta det vackraste.

Kolla in det fina fotavtrycket.
Helt underbart med bara fötter.
Själv har jag tagit av mina
strumpor nu och är strumpfri till i
oktober.
 Fötterna får kontakt med marken
på ett helt annat sätt, gräset,
 gruset, värmen, kylan, daggen.

Leve de fria fötterna, eller hur Ernst? ;)
Kram på er....
Ulla

Om vi inte har tid att ta det lugnt idag,
kanske vi redan imorgon kommer
att upptäcka,
att vi visserligen hunnit med mycket-
men ändå gått miste om allt.
Anne Swärd

2 kommentarer:

  1. Jag har inte tänkt på hur mycket metall som finns, men då jag tittar mig omkring så...

    Härligt med bara fötter, men jag har gärna stickade strumpor på fötterna året om :) utom i gräset.
    Ha en fin dag i morgon, strax helg igen!
    kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt med bara föttisar? Massage och peeling på köpet ;)

    Ernst är bra, håller med dig!

    Trevlig helg, Ulla!

    Kram/Olg@

    SvaraRadera