torsdag 23 maj 2013

På utsidan.

På utsidan, handlar Fabrikens tema om denna torsdag.
Just nu är jag helt omtumlad av all prakt och skönhet i naturen och
i min trädgård..
Så för mej handlar det om trädgårdens skönhet och färg idag.
Det rosa...
Svulstig rhododendhron knopp.

I en sky finns de i min rabatt..Som klarblå himmel eller
sommarens havsvågor.
Pyttesmå och otroligt vackra.
Har suttit en lång stund och bara tittat på dem idag.

En gammaldags planta av Akleja, i blandade nyanser.
 Från mörkt djuplila till soft gammelrosa.
Fantastiskt vacker.

I vitaste vitt. Biggaråblomman.
Massor med blommor ger massor med biggaråer.
Ska bli gott att mumsa efter semestern.

Njut av varandra och naturen.
Kram Ulla

Herre, hjälp mej beskriva den skönhet
som bara på Dej kan bero,
låt mej varje minut
tills min sommar är slut
med blomsterspråk säja till alla
att blomman man själen kan kalla
ska en gång som lön i Din lustgård få bo.
Herre. så vill jag be, och så vill jag tro...
Atle Burman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar