söndag 8 juni 2014

Terapi för själen

Ingen kväll mår jag så gott i själen som när jag arbetat i min trädgård. Jag fröjdas att se hur det frodas. Jag provsmakar de tunna dillkvistarna, rosmarinen, citronmelissen, myntan , gräslöken, jag ser de små gurkorna komma i växthuset, ser tomatblommorna och vet att under blasten därute så finns min färskpotatis till midsommar. Sparrisbuskarna växer och idag är grönkålen och solrosor satta. En trädgårdsorganisation som endast avbryts med kaffe och macka på stentrappan. Jag pratar med blommorna, jag pratar med mördarsniglarna och jag går in i min lilla nördvärld som så många andra ser sin trädgård som en liten bit av paradiset här och nu. Min underbara ros mamma Mia , som doftar underbart och ger mej sån lycka. Sommaren är underbar! // Ulla 

2 kommentarer:

  1. Ulla, en god Annandag pingst.
    Tack för fin text - som andas frid. Idyll.

    SvaraRadera
  2. Visst är det en härlig tid! Vacker ros. /kram Anette

    SvaraRadera