onsdag 18 juni 2014

Sommarlov

Igår jobbade jag min sista arbetsdag inför semestern. Det har varit mycket, får nya kollegor och har suttit på intervjuer och vänt ut och in på dem och oss själva. Brukar ha svårt att bara sådär snabbt varva ner.... Det brukar ta någon vecka innan man landar i sanningen att man inte har några tider att passa. Nästan så man känner sig rastlös i början. Tid att läsa, tid att vandra i trädgården , tid att plocka några ogräs, tid att njuta av jordgubbar och grädde. Tid att vila en stund och väckas av kaffedoft. Tid att kura skymning i varma koftan. Jag är oerhört tacksam för mitt jobb, tror att jag njuter mer av ledigheten bara därför// må gott i solen// Ulla 

1 kommentar:

  1. Glad midsommar!
    Nu är det härligt att leva.. .http://ateljen.mamalin.com/#home

    SvaraRadera