onsdag 28 mars 2012

h.immelrikets arbetsrum del 3

Nu har vi kommit till förvaring av
tyger och sånt som tillhör textila sidan
av mitt arbetsrum.
Jag vill gärna skydda mina textilier från damm så
jag har löst det med Ikeas kassettsystem.
Under snedtaket är svårt att hitta bra förvaring,
men på detta sätt hittar jag lätt och smidigt det jag ska ha och bara
drar fram  den låda som är namnad med ex. spets.
Underst står jultygerna och det som jag använder mer sällan.

I Ikeas skåp har jag alla kulörta större tyger och
alla linnetyger som är mina favoritisar att jobba med.

Över tygskåpet finns inspirationsböcker och mönster.

Måste få tipsa dej om denna helt underbara bok som jag
är helt förälskad i. Den heter Plantskolor värda en omväg.
Mannen och jag tänker ta vår årliga tur till Skåne i maj och
jösses vad plantskolor det finns där, mysiga med fik och
gårdsprodukter.
Ska bli ett rent nöje,
Ulla

"I nästa ögonblick kan det hända,
det som bara sker vart hundrade år"
Italienskt ordspråk

5 kommentarer:

  1. Jag har mina sällantyger i vaccumpåsar. Skyddar bra mot damm och ev. ohyra (särskilt ull då). Sen blir det ju så platta paket av det. Bra när det är trångt som hemma hos mig.

    SvaraRadera
  2. Så kjekt med slike oppbevaringsbokser!!
    Ha en fin dag Ulla :)

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Ordning å reda på sakerna är väldigt bra att ha! Jag har garderober i mitt syrum där alla tyger ligger! Den där boken får jag försöka att få tag på! Verkar väldigt bra! Kram Iréne

    SvaraRadera
  4. Jag är så dålig på att organisera Tyvärr Nen du verkar vara bra på det.

    Hur mår du efter Opreationrn?

    Kram

    SvaraRadera