fredag 23 mars 2012

Krusbär

Nyopererad och sjukskriven i två veckor får
jag stå och dirigera mannen i trädgården.
Man har ju sån lust att bara ta tag i spaden och
sätta igång, men aja baja sa farbror doktorn.
Inga lyft och inte böja mej.
Idag har mannen planterat ner min nyinköpta
krusbärsbuske som jag äntligen har köpt.
Har letat efter en röd, med söta bär.
Och äntligen hittade jag min marmeladbuske.

Den passar bra framför stenmuren.

Har tagit in kvistar av forsythia, som slår ut
nu tillsammans med en underbar ros som
jag fått av min fina gamla mamma.
Man blir ju pigg bara av att se buketten.
Må gott i vårsolen,
Kram Ulla

4 kommentarer:

  1. Hoppas det lyckas med busken ,o dig själv ,efter operation kan man känna sig så bra men det är nog bäst att ta det lugnt ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Tur du har någon som du kan dirigera ut saker till *ler*! Krya nu på dig å gör som farbror doktorn har sagt! Kram Iréne

    SvaraRadera
  3. Hoppas du snart är pigg och får gräva och fixa! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Åh vad jag tycker det låter helt underbart med en marmeladbuske! :)

    Krya på dig fina du!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera