onsdag 18 april 2012

En liten vrå

Min syster är en fena på att måla tavlor.
Hon gör det för att må bra säger hon,
jag tycker dessutom att de är fina.

Hon har skapat sig en egen liten vrå i huset
som bara är hennes.

Det sköna med egna små vrår och  arbetsytor är att sakerna
kan ligga framme i väntan på nästa
tid som man kan vara kreativ.
För oss som jobbar är ju det värdefullt....
att när den lilla tomma tiden dyker
upp så är det bara att sätta igång.

Den här bilden ser väldigt skön ut.
Längtar efter Öland och den mjuka sanden.

I alla arbetsrum är ljuset viktigt.
Jag har mitt arbetsbord framför fönstret,
i ett flöde av ljus.
Hon har ljuset uppifrån. Så väldigt fint.

Kramar Ulla

"Håll kvar dina drömmar!
Bevara i ditt hjärta
en lugn, hemlig liten vrå,
där drömmar kan få en skyddad
plats och trivas och växa"
Louise Driscoll

2 kommentarer:

  1. Nu blir jag sugen på att ta fram färger, penslar och andra saker och sätta igång och måla...det var allt för länge sedan...

    Härligt med ljuset från takfönsterna, fin liten vrå!

    Ha det gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. En egen vrå, tänk så skönt! Ölandstavlan ser inbjudande ut, kan det vara Böda Sand? För en ölandstoka som mig är Öland min egen vrå! Hälsningar Camilla

    SvaraRadera