fredag 13 april 2012

Små vänner

En av mina käraste små vänner är bara nio
månader.
Hon har de sötaste små Converse man kan tänka sig.
Småttingar är så finurliga och kloka på
nåt sätt, så oförstörda och visar äkta känslor.
Det försvinner så mycket av det under uppväxten, det där
spontana lite tokroliga.
Önskar jag hade mer av det......


Eftersom jag alltid exprimenterar och gör egna
mönster så sitter jag just nu och ritar
lite nytt till himmelriket.
Boken som jag alltid bär med mej är fullklottrad
med siffror och mönsterier.
Det ska vara tvättbart, lekvänligt och kul.

Vi får se vart det leder,
men så fort det är klart och namndöpt så
kommer det in i Butiken.
Idag har jag planterat om mina Petunior,
nu är de cirka tre cm stora.
Jag har också frösått brudsky.
Tycker det är så vackert och gräddigt till en bukett med rosor.

Kram och trevlig helg på er alla.

Ulla

"Kanske växer vi aldrig i vår vuxna kostym,
hur gamla vi än blir.
Axlarna lite för breda, tyget för styvt,
vi snubblar på de långa byxbenen,
och måste försöka sträcka på oss livet ut."
Anne Swärd

4 kommentarer:

  1. Å vilka söta fötter i Converse:-)! Jag var å vattnade alla mina fröer jag har sått, nästan alla har kommit på 1 vecka, så nu hoppas jag på bra å soligt väder så de kan flyttas ut i växthuset! Ha en fin helg, vännen! Kram Iréne

    SvaraRadera
  2. Sånna små söta skor
    vilka härliga färger på garnen kommer säkert att bli fina saker av dom
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Vilka söta converse!!!
    Du har så rätt i det du skriver!
    Hoppas din helg blir fin!
    Spännande att se vad du hittar på!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  4. Underbara vårfärger på garnerna!! Kram / Johanna

    SvaraRadera