lördag 5 januari 2013

Vacker vedkorg

Hej igen.
Måste få visa min vackra vedkorg som jag köpt inne hos
fina Kathrine med bloggen
Fågel Blå.
Jag har letat en vedkorg där
man ser den vackra veden
och kunde hämta ut mitt paket igår. Lycka!
Fick en fin plåtburk i julklapp från Olgas Hus.
Där förvaras tändstickorna.
Titta så vackert.
Önskar er alla en skön trettonhelg.
Det var denna helgen som stjärntydarna
kom och hittade Jesusbarnet.
Man glömmer ofta det.

Kram Ulla

När pappersservetterna ännu var skog
och hemmafrun hade av arbete nog
när slåttermaskinen var drängen som slog
och traktorn på fältet var hästen som drog.

När weekenden aldrig fick börja på fredan
och alllt som är nu skulle inträffa sedan
När livet var lockande långt ifrån ledan
-blev framtiden plötsligen nutiden redan!
Astrid Johansson

3 kommentarer:

  1. Vilken mysig korg!

    Om du ser fram emot att ta ut vagnen på semester hoppas jag att detta år blir det sista med vår husvagn och att vi får flytta in i huset.

    Kram Cia

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint!

    Du skriver så klokt om livet :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken fin vedkorg :O) Länge sedan jag tittade in. Hoppas att allt är bra med dig. Önskar dig en god fortsättning på det nya året. Kram Katarina.

    SvaraRadera