söndag 20 januari 2013

Väntar på koltrastens sång

Det är kallt. Det är vackert.
Rimfrosten har bildat konstverk på träden,
och går man ut så hör man någon liten fågel
någonstans som letar mat.
Fågelhuset får gå som söndagsbild till Fabriken.

Jag gör egen fågelmat av smält cocosfett och frön. Låter det stelna.
Knyter hushållssnöre om och hänger i träden.
Fåglarna älskar det.
Förra vintern kunde jag räkna till sju koltrastar på samma gång
som pickar smulor som fallit ner.
Och koltrastarna är min favorit bland de skönsjungande
skapelserna.
Kan sitta och njuta en sen
vårkväll av sången de sjunger.
Det är belöningen för att man givit dem mat....


Hoppas ni får en bra vecka.
Min är fylld med allt möjligt och jag ser fram emot den.
Var välsignad!

Kram Ulla


2 kommentarer:

  1. Man ska vara snäll mot fåglarna. Vi gjorde en krans av cocosfett,frön och bär men den gillar de inte. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Tenk at slike pittesmå individer kan gi oss så mye glede:)
    Klart vi skal passe på dem!
    Uken din høres spennende ut,så bra :)
    Her skjer det ingenting spennende men jeg koser meg likevel :)
    Toveklem:)

    SvaraRadera