lördag 17 juli 2010

Bakelser...

Här har jag gjort ett par nyttiga
men sockersöta bakelser att ge bort....
Jag älskar prinsessbakelser!
Här har jag gjort en liten enkel rosa bakelse.

Designpapper från Inkido-prick rosa.
Stämpel Magnolia och tårtpapper från
Panduro.
Blomma från loppis.


Poem från min receptbok..



Insidan med enkel skrift.
Cirklarna har jag gjort med min cirkelpunch.


Här kommer receptet på mina små bakelser ,
som innehåller noll kalorier.
Dösöta att ha som gebort-present...


Grönt filttyg, rosa plysch. Vita pärlor.
Gör en cirkel med ett kaffefat på filten.
Klipp ut.
Gör en "bulle" av bomull.
Filten över och tråckla i botten.
Sno ihop en ros av en remsa plysch. Sy fast.
Sy fast pärlor på bullen.









8 kommentarer:

  1. Så søtt dette var.
    Morsomt å få noe sånt.

    SvaraRadera
  2. Thank you for your visit on my blog and add the comment.
    Big hug from Poland

    SvaraRadera
  3. Wow! Vad läckra.... Och du får det att låta så enkelt att göra dem!

    Marie Antoinette hade helt rätt om bakelserna... dessutom är det ju mycket godare än bröd... ;-)

    Tack för dina gulliga ord i min blog, kul att du hittat dit! Ha en fortsatt härlig helg!!

    //Linda

    SvaraRadera
  4. Hej! Så kul att du hittat min blogg, så att jag i min tur också kunde hitta din.
    Tack för den snälla kommentaren.
    Vilka fina saker du har gjort! Jag gillar verkligen den kalorifria prinsessbakelsen :)

    SvaraRadera
  5. For en søt bakelse!! Om bare alle bakelser hadde hatt null kalorier =)

    SvaraRadera
  6. Men gud så söta! De var ju helt underbara :)

    SvaraRadera
  7. Men åh så ljuvliga!! Hur läckra som helst:) Du är så imponerande kreativ, häftigt att du gör så många olika fina saker!
    Kram kram:)

    SvaraRadera
  8. Hej Ulla! Magnolias club-kit kommer 4 gånger per år för förhandsbeställning. Man får köpa grisen i säcken, för inget visas i förväg, men det är alltid mycket mycket billigare än att köpa styckvis. För mig var det här första gången, men det blir nog fler:) Så roligt om du lagt till min blogg som följare - jag är urdålig på hur sånt där funkar, visste inte ens om det gick;)
    Massa kramar!

    SvaraRadera