söndag 25 juli 2010

Julkort i Juli

Ett bidrag till Magnolias julkortstävling.
Beige cardstock och Magnolias Designpapper.
Hon ser lite mjölig ut...tycker jag.
Mjöl=vit tusch

Jag har gjort en liten receptficka och rullat
små dagstidningar så det ser ut som recept ;)
som sticker upp.
En visp gjorde jag av ståltråd och en klädnypa som
den sitter fast i från Panduro.

Min nya distress Pumice stone är
perfekt till skugga.
Älskar det rutiga papperet som ser ut som
en kökshandduk.
Liten spets från mormors låda...

18 kommentarer:

  1. Så fint julekort.. ;)
    Du lager masse fint som gir inspirasjon.. :)

    Klem Mona

    SvaraRadera
  2. Dette var et fantastisk festlig julekort.

    SvaraRadera
  3. Wspaniałe prace.Stempelki są urocze.Pozdrawiam .Dzieki za odwiedziny .

    SvaraRadera
  4. Beautiful work, your colouring is perfect.
    Janette

    SvaraRadera
  5. Nydelig julekort...
    Kjempeflott fargelagt motiv, og herlig pyntet..
    Klem fra Kaia

    SvaraRadera
  6. Så flott et julekort!!

    ;0)Gry-Beate

    SvaraRadera
  7. Tack för det! Jag är också din följare nu :)
    Vilka vackra kort du gör!
    Jag suckar och vill... Det kliar i mina fingrar. Snart så ska jag börja pyssla! Har jag tänkt.
    Nu bär det iväg till ön, kanske hem i kväll.

    SvaraRadera
  8. A gorgeous Christmas Card! I love that you used a non-Christmas Tilda - wonderful idea.
    Thanks for playing at MDUC this week,
    Hugs
    Kylie

    SvaraRadera
  9. For et morsomt og koselig kort! Du er jammen oppfinnsom! :)

    SvaraRadera
  10. Tack för din kommentar på min blogg och tack för att jag fick en följare till.....så kul!! =0)
    Julkortet är verkligen välarbetat och super snyggt!

    Kram Maritha

    SvaraRadera
  11. So cute!!!! Recepts, Color and details.

    Thank you for the Kommentar.
    Brigadier

    SvaraRadera
  12. Så fint!
    Hoppa på någon tävling! Magnolia down under finns i mitt inlägg- kolla där!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Ulla! Kortet är heeeelt ljuvligt!! Älskar vispen, hur händig är du egentligen?? Receptfickan och kombinationen av papper är också underbar, love it!
    Kram kram:)

    SvaraRadera
  14. Really love your card! Those white and red colors are so beautiful together - and I totally love that little bag you created with those rolled recipes. I am sure it holds the most yummiest cake recipes!

    Thanks for joining us at MDUC this week!

    Hugs,
    Kathrin aka Kruemel

    SvaraRadera
  15. For et nydelig kort! Herlig og fullt av stemning. :)

    SvaraRadera
  16. Skikkelig nydelig kort. Den posen med oppskrifter var jo bare så flott og vispen er jo bare råstilig. Tusen takk for masse inspirasjon og koselig kommentar i bloggen min!
    Linda

    SvaraRadera
  17. Ulla, your card is beautiful, great to see you make a Christmas card without Chritmas image, and I love the pocket idea, very creative. Tilda is so sweet, your colours and design are wonderful, a great take on the challenge, thank you so much for joining us at MDUC this week. hugs Jodie from Oz

    SvaraRadera
  18. This is sooo beautiful, I really love it!

    Thanks for joining us at MDUC this week!

    Hugs Tanja

    SvaraRadera