onsdag 14 juli 2010

Sommarpyssel

Kaffet är serverat...
Nu är jag tillbaka efter en veckas semester.
Några loppisar har det blivit på vår resa.
Nedan visar jag hur man kan förvandla en enkel
femkronors bricka till en sommarromantisk dröm...
Nu är brickan klar att användas,
det går att torka bort
kaffefläckar och smulor.

Finklipper och klistrar fast rosorna med
decoupage lack.
Chalkar kanterna på brickan med min favorit,
och sprayar till sist med klarlack.

Har kopierat en rosentapet på tunt kopieringspapper.
Klipper ut de rosor jag vill ha lite grovt.

Jag målar tre gånger med vattenbaserad
vit färg. Torkar snabbt i solen.

Så här ser brickan ut när jag börjar...






10 kommentarer:

  1. Så koselig.
    Og så enkelt å få til... Der fikk jeg en idé....

    SvaraRadera
  2. Oj va fint du har gjort! Det är ju så kul att kunna ändra saker själv och köpa billigt och göra om. Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad glad jag är att du hittade mig! Och ännu gladare av att du lämnade en kommentar. Förstår inte att jag inte varit inne på din blogg förut. Så roligt med massa ny inspiration. Nu ska jag ta mig tid att bläddra lite i din blogg bland allt fint :)
    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Så snyggt ditt loppisfynd blev!!
    Ha det bra i sommarvärmen.

    SvaraRadera
  5. WOW! Här inne hos dig fick man sannerligen många tips :) Otroligt vackra saker du får till, gillar verkligen hur du förändrar loppisfynd, när du lagt handen vid dem blir de underbara :)

    Tack för att du kikade in hos mig :) Varmt välkommen tillbaks :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin bricka! Den blev otroligt härlig!

    SvaraRadera
  7. Hvor er din bakke blevet rigt fin og romantisk.

    SvaraRadera
  8. Så fin!
    Tusen tack för tipset.
    Kanske till och med jag kan få till.

    Men jag kan inte låta bli att tänka på choklad då jag såg lackflaskan:-)

    SvaraRadera
  9. Åååh, vad fina saker du gör! Blir grön av avund! Pyssel-lusten väcks :)

    SvaraRadera