tisdag 1 februari 2011

Favoritfärger I Fabriken...

I mitt faluröda gamla hus från 1902
vill jag återskapa den genuina
gamla känslan och mina favoritfärger
är därför vit, linne, grädd och grå.
Som komplementfärger använder jag ofta
gammelfärgerna, dvs, de lite matta
nyanserna av blått, rosa, grönt.
Fler favoritfärger hittar du i Fabriken idag....
Här finns också mycket naturmaterial
och inte så mycket plast.
Miljövän som jag är nästan inget nyinköpt, utan
det mesta är ärvt och loppisfyndat.


Jag tycker om de slitna sakerna, de har mer själ...

Linnefärg är en stor favorit....



Årstid har ett koncept som jag älskar...
det lite slitna, blandat med lite nytt som passar det gammaldagsa...




Färgerna är utbytbara efter årstid,
just nu ligger det gammelrosa med rosentema
mej varmt om hjärtat inför våren och sommaren.



Jag älskar det vita som inredningsbas.Nästan allt är vitt.
Sen är det fint med lite gamla slitna korgar och annat
naturmaterial till allt det vita.
Vitt ger mej ett lugn jag behöver,
efter mitt lite färglada röriga jobb.








Trappen är helt i vitt.
Grå lykta från Indiska...







15 kommentarer:

  1. Så vackra färger...jag jobbar på det hehehe.
    Har bråkat med min dator hela morgonen men nu så har jag fått dit ett inlägg...
    Ha en go dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Riktiga färgklickar!
    Kram Kathrinbe

    SvaraRadera
  3. Hej UllaMaria!
    Vilka fina bilder du visar oss idag:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Många vackra färger finns det...
    och så vackra bilder!
    Ha en fortsatt bra tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder och underbara färgskalor! Kram Iréne

    SvaraRadera
  6. åh,,,, hvor er det bare super super smuk.

    klemmmm

    SvaraRadera
  7. Vilka mysiga bilder! :)
    Kram Victoria

    SvaraRadera
  8. Å så mange fine bilder....og en liten summer feeling attpå:))))
    Vakkert!!!!
    Toveklem:)

    SvaraRadera
  9. Ser så vackert och hemtrevligt ut! Du undrade om sålådor. Jag har köpt på typ Blomsterlandet eller Plantagen. Sådana där lådor med insatser av små krukor och med lock med ventiler på. Du fattar va?! Inte så lätt att förklara.....MEN de tar rätt stor plats så de senaste åren har jag börjat med att så i "kött-tråg" alltså sådana man köper kött i. Sen har jag bara plastfolie som jag gjort små luft hål i. Men ska man så mycket och har gott om plats så är ju de riktiga bättre! /Anette

    SvaraRadera
  10. Ja, dessa "gamla" färger i blått, grönt och rosa är verkligen vackra. Och passar helt klart i en äldre miljö, men gamla vakra saker.

    Hoppas du har en fin onsdag!

    SvaraRadera
  11. Så vackert du har! Blir tokinspirerad!!!!
    Pluggboxarna jag planterar i kommer från Nelson Garden och rymmer 84 pluggar. Jag har aldrig provat att sätta i sådana förr men det verkar väldigt smidigt att ha allt samlat på en liten yta...

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  12. En massa fint du har hemma hos dig! Jag har en likadan kista. Eller rättare sagt två... I olika storlekar. En för symaskinen och en för böcker/tidningar.
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Sååå fint! Precis så som du ha vill jag också ha det! Vitt som bas och sen andra färger och vackra saker som utsmyckning!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  14. Så mycket fint att beskåda som du delar med dig av tack för att du delar med dig:)
    Man får mycket inspiration när man ser på dina bilder:)
    Önskar dig en toppen dag och ha det toppen:)
    Kramar från lilla Inger:)

    SvaraRadera