tisdag 15 februari 2011

Tisdag i Fabriken...

Idag är temat i Fabriken tallrikar och bestick...
Dessa söta tallrikar är loppor och det är underbart att
äta den kalla sommarfilen i dessa ute på frukostverandan
en sommarmorgon.
De är från Johnson Brothers.

Mitt matsilver är också en loppa.
Hela setet med 12 av allt fick jag för 500 kr .
Då var det även med tårtspade och sockertång.
Serien heter Torparbestick.



När vi gifte oss för 20 år sen, så började vi samla på denna
matservis som också är från Johnson Brothers.
Vi hann precis få ihop hela matservisen och också
teservisen innan den slutade produceras.
Med andra ord så går det inte att få tag
i reservdelar troligtvis ;)


De ljuvligaste blomrankor och
gammelrosa band på hela servisen.





Så här ser en tallrik ut.







15 kommentarer:

  1. Åååå vad söta tallrikar både den första och den andra bara så fina.Önskar dej en skön dag.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Det är trist när man samlar på en servis som plötsligt slutar tillverkas!

    SvaraRadera
  3. Fina tallrikar , både de "loppade " och de ni samlat på. Min servis jag började samla på när jag var 15 år slutade de också tillverka men det är " bara " 6 assietter som fattas för mig. Kikar på loppisar om jag kan hitta dem. Tallrikar och serveringsfat har jag sett under åren men inga tårtassietter.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åhh vilka ljuvliga serviser!!!!!
    Så mycket fiiint!!!!!
    Ha en fin Kväll!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bestick! Såna skulle jag vilja ha- enkla med gammal tutch.
    Har jobbat min första dag idag...gick ok.
    Kanske vi ses någon av dagarna!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Så vacker din samlings servis är ,kramis Nette

    SvaraRadera
  7. Hej! tittade in hos dig! villka fina bilder ♥
    Jag kom över 6 st av de djupa dessert tallrikarna i fjol, och bara älskar dem. Ha en skön kväll kram Jessica

    SvaraRadera
  8. Vackert porslin både den du samlar på och den du fyndat. Tråkigt när man samlar och den utgår ur produktionen.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Fina saker!

    Man har sina favoriter!

    Kram Cia

    SvaraRadera
  10. Man fick välja själv. Fanns många olika sorter. Så det blir svårt att välja :-)) Kram

    SvaraRadera
  11. åååå så fine loppe-tallrikene dine var....kjempeskjønn,kunne godt tenkt meg selv faktisk!!!!! :))))
    toveklem:)

    SvaraRadera
  12. Vilka fina serviser du har, mycket fint och romantiskt mönster på dem. Mamma och pappa köpte under några år delar av en servis och gav mig som födelsedagspresenter. Servisen slutade också att tillverkas, men jag har haft tur att hitta någon del då och då på loppis.

    Önskar dig en fin onsdag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  13. Hej på dig:)
    ÅÅÅÅ nu var det mycket fint att beskåda sedan sist jag hälsade på man måste verkligen hänga på låset så man inte missar något fint:)
    Visst har jag fått underbara fina presenter, så himla trevligt och jag uppskatter det jättemycket:)
    Å du gillar mina hjärtaskar, vad glad jag blir:) Om du gillar dom så har jag en tävling just nu och ett av mina priser kanske är en hjärtaskt ups!!!
    Jag hoppas du vill hänga på det hade varit jättekul:) Önskar dig en toppen dag och ha det bäst, kramar från lilla Inger:)

    SvaraRadera
  14. Så flotte bilder!
    Nydelig mønster på den øverste tallerkenen.
    Ha en fin dag, klem:)

    SvaraRadera