onsdag 23 februari 2011

Solskyddsfaktor...

Förr i tiden var det mode
att vara så vithyad som möjligt.
Alla fina damer använde
paraply som solskyddsfaktor.
Själv älskar jag solen och har inget
emot att få bli lite somrigt brun ;)
Tvärtom, det är underbart!
Paraply använder jag när det regnar...

...dock ej denna loppa
...som jag fyndade för en femtiolapp....


Ett underbart vackert spetsparaply....


Trä och sirlig spets, där solens starka strålar
inte kan skada den "vackra" damen..





Titta så fina spetsbroderier...






10 kommentarer:

  1. Vilket underbart paraply! Men jag håller ju med dig om att det är härligt att vara lite somrigt brunbränd!

    Förresten, har du några bra tips på loppisar här i Jkpg-trakten?

    Må så gott!
    Kram Lindha

    SvaraRadera
  2. Gillar de där sommar-sol-paraplyerna.

    SvaraRadera
  3. Ja, var ikke damene fine på den tiden med paraplyene sine.
    den paraplyen du har funnet på loppemarkedet er kjempestilig, og så flotte detaljer da :)

    Ha en fin kveld videre.

    Klem fra Kari

    SvaraRadera
  4. Ljuvligt vackert paraply! Sålde sådana på 90-talet i min butik, de tillverkades i nåt varmare land..ler. Är ledsen att jag inte sparade ett de är så fina... Hoppas solen sken på dig igår också, jag fylldes av en sån härlig inspiration. Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Men vilket fint paraply! Det finaste jag nånsin sett, och nästan gratis. Nu blir jag jätteavundsjuk!
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  6. Villket sött paraply; du hade tur som kom över det, så billigt dessutom! må så gott! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  7. Hej på dig:)
    Vilken helt ljuvlig vacker Paraply helt otrolig snygg:) Tror inte heller jag någon gång har sett en sådan snygg parably förut:)
    Jag håller med dig lite sol och lite brun på sommaren får mig att känna mig frech och frisk:) Önskar dig en riktig trevlig fredag och helg och ha det bäst:) Kramar från lilla Inger:)

    SvaraRadera
  8. Vilken snygging! Paraply och damen med ;)

    Jag är troligen lite gammaldags ;) För mig räcker det med den färgen som jag får på mig bara på ett naturligt sätt - när jag går eller cyklar eller så. Ligga som en grönsak timmer efter timme? Nej, har mycket roligare för mig :)

    Ha en underbar helg!!! kram/Olg@

    SvaraRadera
  9. Sött paraply, inget för regniga dagar precis. :)
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  10. WOW!VIlket fynd,förstår att du är rädd om den..Sj gillar jag oxå solen men i år ska jag faktiskt ta på mej solskydd i ansiktet,har fått ovälkommet besök i form av pigmentförändringar och vill inte ha fler,så det är tyvärr ett måste nu för jag vill inte se prickig ut,haaha..Kan jag låna ditt vackra paraply?hihi..Må gott kram =)

    SvaraRadera