måndag 28 februari 2011

Påskägg i lila...

Jag har fått beställning på ett lila ägg...
Det blev en utmaning att få till det i Vintagestil...
Blandade färgen till ägget av hobbylack,
utgick från blommornas nyanser.

Spets från mormors låda runt om ägget och även runt fotot.
Låter det gå som bidrag till Lilla pyssel Ingers och Altheasmix påsktävling.

Om man tar mycket decoupagelim kan man
liksom göra små vikningar på kortet så det ser gammalt ut.


.... blommor i lilarosa nyanser med vita pärlor....




17 kommentarer:

  1. Såå vackert!!!
    Du är så jätteduktig på att få det att se riktigt vintage ut. Kommer ihåg de fantastiska julgottepaketet jag fick till jul förra året.

    Ha det riktigt gott!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  2. Åhhh vilket supervackert ägg så duktig du är!!!!
    Ha en fin dag!
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  3. Oh vad du kan ,sååå härligt vackert!! kram =)

    SvaraRadera
  4. Oh så vackert och vad du är duktig! Ha en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  5. Oh vad du är duktig säger jag med risk att bli tjatig! Hur får du allt att fastna frågar en som aldrig sysslat med decoupage, utan bara så långt att jag köpt limmet, vad jag nu lagt det.....
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  6. Wow vilket underbart ägg...tänkte att jag skulle fixa några egna i år och inte bara njuta av andras skönheter på distans =)

    KRaM Tina

    SvaraRadera
  7. Wow så lekkert påske egg!
    Nydelige farger:)
    Ha en fortsatt fin kveld, klem:)

    SvaraRadera
  8. Jag är så imponerad av dina påskägg som du får till hela tiden! Så fina: :-)

    SvaraRadera
  9. Ååååååå.....så fint. Et sånt vil jeg bestille :)

    SvaraRadera
  10. Jätte fiint lila ägg.. Skulle bli överlycklig om mannen kom hem med ett sånt fyllt me götta :D

    SvaraRadera
  11. Vilket fint ägg, vad du är duktig på att få till det!!! Verkligen fina samstämda färger.

    Kram, kram,
    Regina

    SvaraRadera
  12. Hej på dig Ullamaria:)
    UNDERBART och JÄTTESNYGGT lilla påskägg du har skapat och självklart får du tävla med detta ägget också:) Tack snälla för ditt bidrag och lycka till har noterat det:)
    Önskar dig en riktig trevlig dag och vecka och var rädd om dig:) Kramar från lilla pyssel Inger:)

    SvaraRadera
  13. Vilket fint ägg. Blir sugen att testa ngt liknande.
    Ha en bra vecka!
    Kram
    Birgit

    SvaraRadera
  14. åååå va fint :)
    Du har så mycket fint på denna sidan, så här blir man kvar länge :)
    Kram

    SvaraRadera
  15. Så otroligt fint! Detta tar jag med mig som inspiration och ska försöka mig på en variant i den "använd det du har utmaning" som jag är med i :-) KRAM Therese - Sockenvägens Söta

    SvaraRadera