lördag 18 februari 2012

En alldeles vanlig underbar lördag


Började dagen med en hård knäcke, med ost och Lemon Curd och kaffe.
På med kläder och iväg till ett loppis.
Behövde en korg till mina linnesnören och papperssnörsbollar....
använder mängder till kort, paket, tags....
och tittade vad som väntade på mej för en tjuga.
En fin korg.

Ett halvkilo lingarn för en femtiolapp, blev nästa fynd.
Kommer att räcka ett tag.

En till plåtburk att ha snören i för en femma.
Ut i garaget och göra hål för snöret.

Pyttesmå skedar till salt och pepparskålarna.
Alla skedar för tre kronor.

En fin glasburk att ha mina dekorationsblommor i 
för en tia.
Med den vita glaspennan från Granit har jag skrivit på
alla burkar.
Förbi salladsbutiken och köpte räksallad till mej och mannen.
Nu har jag städat av lite och bakat muffins...
och nu kommer min ledighetseftermiddag,
då jag njuter av att pyssla och sy i den himmelska ateljen.
Några beställningar som väntar....

Önskar er alla en skön och fridfull helg.
Kram Ulla

"jag sätter mej ner ett slag tills brådskan gått över"
Gunnel Svärd

10 kommentarer:

  1. Kjempekoslig og komme inn på bloggen din!!!
    Ønsker deg og dine ei velsigna god helg med:

    Ps 23

    Den gode herden
    1 En psalm av David.
    HERREN är min herde, mig skall intet fattas.

    2 Han låter mig vila på gröna ängar, han för mig till vatten där jag finner ro.

    3 Han vederkvicker min själ, han leder mig på rätta vägar för sitt namns skull.

    4 Om jag än vandrar i dödsskuggans dal,
    fruktar jag intet ont, ty du är med mig.
    Din käpp och stav de tröstar mig.

    5 Du dukar för mig ett bord i mina ovänners åsyn.
    Du smörjer mitt huvud med olja och låter min bägare flöda över.

    6 Idel godhet och nåd skall följa mig i alla mina livsdagar,
    och jag skall bo i HERRENS hus evinnerligen.

    Hilsen
    Jan Samuel.

    SvaraRadera
  2. Åhh så mycket fint du hittade!
    ha en fin Kväll
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  3. Inte dåligt, inte dåligt alls! Var köper man den sortens pennor?

    SvaraRadera
  4. Du har gjort fynd! man blir glad av att göra fynd :) Vad det verkar mysigt med en ledighetseftermiddag i den himmelska atrljen!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Vilka fina fynd du gjort! :)

    Ha en skön söndag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Så flotte funn du gjorde på loppis!
    Vakkert med rosene i glasskrukken, en krukke fylt med sommer...:)
    God søndag til deg!

    SvaraRadera
  7. Visst känner man sig extra nöjd då man hittat massor av billiga fynd!!! Längtar till sommaren då alla loppisar öppnar!
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  8. Vilka fina fynd du har hittat
    fin vers du avslutar inlägget med
    ha det så mysigt
    maggan

    SvaraRadera
  9. Bara fina och bra saker och vilka priser. KUL

    SvaraRadera
  10. Så mange flotte ting du fant på bruktbutikken.
    En kan virkelig gjøre noen kupp der.
    Ønsker deg ei herlig uke :)

    SvaraRadera