tisdag 14 februari 2012

Stumpastake

Egentligen skulle jag väl visat hjärtan idag på alla hjärtans dag,
 men vi har aldrig kommit på varför man ska fira det just
idag när man har 364 andra dagar om året då man kan fira .
Vi firar ofta livet i denna familj, vi är så "hjärtans" glada att vi har varandra.

I köket har jag min stumpastake.
I den kan ljusen brinna helt ner för den är gjord i järn.
Jag har köp den i Dalarna, där finns det
många stumpastakar att välja på.

Det blir en hel del stumpar kvar efter jul.
Någon dag ska jag också göra egna ljus
av de förskräckligt många stumpar som blivit.
Återkommer om det senare.

Och i köket brinner brasan och knastrar gott av björkveden
vi köpte i somras.
Om ett par månader är det så varmt så
man kan börja sitta i uterummet och äta.
Tänk vad tiden flyger iväg ändå...


Kram på er,
Ulla

6 kommentarer:

  1. Hjärtefin ljusstake! Kram från Camilla

    SvaraRadera
  2. En stumpstake skulle allt jag oxå vilja ha. Undrar just hur mycket stearin man kastar som stumpar på ett år..
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Åhh vilken fin stumpastake!!!
    Mysigt!!!
    Ha en fin vecka
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  4. Mysigt med vedspis, det saknade jag när jag bodde på landet.

    SvaraRadera
  5. Hej på dig kära Ulla:)

    Man får en jättetrevlig stund när man tittar in här så mycket fina bilder och inspiration att njuta av:)

    Din stumpastake är super fin och vilken underbar idé:)
    Å jag älskar din vedspis vilken underbar sak att få njuta av:)Jag kan tänka att lukten av veden och ljuden från att elda är så trevligt:)

    Så kloka ord om Alla Hjärtans Dag vad jag instämmer med dig:) Tycker att varje dag tillsammans med nära och kära är lika viktiga och att vi ska fira ALLA dagar:)

    TUSEN TACK för allt ditt beröm om mina Album så kul att du gillar det jag gör:)
    Lås kan jag inte vara utan och jag älskar att använda lås på mina alster:)

    Ha en underbar onsdag och massor med kramar till dig från Lilla Vännen Inger ♥

    SvaraRadera
  6. Håller absolut med dig...

    Ha det bra!

    Kram Birgitta

    SvaraRadera