onsdag 1 februari 2012

Mixed Media kurs

Igår var jag på en Mixed Media kurs på Hildas Rum.
Ni vet en sån kurs som man är helt salig och djupt koncentrerad på.
I Hildas Rum-butiken finns också allt man behöver
ha till kurserna. Som i en godisbutik.

Angelica heter vår värdinna och butiksägare.
En go och glad tjej som
kan allt om material osv.

Några alster från kursen

Man använder sig av jättemånga
tekniker och bygger upp tavlan succesivt.
Alla tavlor blir högst personliga.

När man kunde slita sig från konstverket
så fanns det gofika uppställt
att ta för sig.
Ps, kolla in pappersställningarna, vill ha ALLA!!!!

"jag längtar efter att få utföra en stor och ädel uppgift,
men det är min främsta plikt
att fullgöra små uppgifter
som om de vore stora och ädla"
Helen Keller

Kram Ulla

10 kommentarer:

  1. Å det ser ut som du har haft roligt!
    JA nog har hon mycket i sin butik altid...ringer dig ang. stämplarna. Tror jag läste ut rätt vilka du ville ha.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej ! Nu är jag här! Tack för sällskapet igår . Vad fina saker du gör!!!

    SvaraRadera
  3. Så spennende!
    Det er noe jeg kunne tenke meg å lære mer om:)
    Ha en fin kveld, klem:)

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Vad roligt det låter och ser ut. Och så fina alster ni har gjort.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Så kul ni ser ut att ha haft, och så fint ni har gjort...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Det måste ha varit en jättekul kurs.. blir lite avunds.....

    SvaraRadera
  7. Kul att pyssla ett gäng på kurs. Förr på 90 talet hade jag målarkvällar i min butik, där ett gäng kom och lärde sig lite enkel dekorationsmålning en kväll.
    Det var uppskattat och alltid fullbokat.
    Jag önskar trevlig helg redan nu!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Vad skoj att gå på kurs. Mixed media har jag velat testa på länge!! Det är så snyggt och verkar vara himla roligt!! Tack för ditt lilla fotspår inne hos mig det värmer alltid! Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Hoppas äppelpajen smakade gott!!!

    Den där kursen skulle jag gärna ha gott på. Helt koncentrerad skulle även jag ha varit! Mixed media är ett nytt begrepp för mig, men jag antar att man väljer själv lite olika vad man gör...

    Ha en fin fredag!
    kram

    SvaraRadera
  10. Åh, så fantastiskt kul ni måste ha haft!
    En skön helg önskar jag,
    Charlotta

    SvaraRadera