måndag 13 februari 2012

Stämplar

Stämplar hade man redan innan tryckkonstens tid.
Man stämplade sigill för att se om de var brutet vid framkomsten.
Stämplar är jättekul.
Och nuförtiden kan man göra sina egna tryck,
vilket gör att Du kan ha Dina alldeles unika stämplar.

Man kan också fynda på Tradera och Blocket, stämplar
som någon annan tröttnat på och vill sälja billigt.
De är outslitliga liksom.
Riktiga fynd om du frågar mej.

Detta är Himmelrikets signum, och mitt h. också som jag
också har i egen stämpel i olika storlekar.

Denna damen står för det gammaldagsa med kvalite som Himmelriket står för,
den har jag ritat själv och gjort till stämpel.
Jag har också en tomtenisse som är min alldeles egen.
Är Du sugen på en egen stämpel?
och vill Du läsa om hur det går till?
Då kan du klicka på Sweetishloggan intill.

Kram Ulla

6 kommentarer:

  1. Visst är det kul med stämplar och din gumma är verkligen fin.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Så artig med slike stempler da!!

    Ser du har mistet din farmor....så trist....håper det går bra med deg!

    Klem fra meg!

    SvaraRadera
  3. Skoj stämplade fina kort här om dagen,

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset, verkar kul skall gå in och titta.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Smart med egna stämplar. Jag har köpt en stämpel som man stämplar på kläder (namnmärkning) och tillhörande textilfärg. Brukar använda den på bomullsband som jag sen syr fast och det håller jättebra i tvätten. Särskilt bra vid klädsömnad. Mina vävda band är ju fina också men jag ogillar att de transporteras halva jorden runt så det blir inga fler såna för min del. När de är slut så är de slut. Hoppas på att hitta nån svensktillverkning i framtiden.
    Nu är djuret färdigt. Finns att beskåda på bloggen. Kan den duga tror du?

    SvaraRadera
  6. Nu är grejerna levererade till skolan. De ligger där och väntar på dig.

    SvaraRadera