lördag 25 februari 2012

Rejäla doningar


Fler än jag som tycker att nåldynor är lite för små,
jag vill ha rejäl översyn på vad som finns eller inte.
Mitt tips är att klä en  frigolitskiva, med tyg.

I den har jag stuckit hål med en syl och satt ner
grillpinnar i samma storlek för trådrullar.
Jag har två nåldynor, en för kulörta trådrullar
och en med skalan från vitt till svart.
Lätta att bära med sig överallt i huset.

Se där, nu får allt plats och bara
att sticka ner allt från strumpstickor,
till synålar , syl och säkerhetsnålar och
alla trådrullar samlade på samma ställe.

Nu är våren här,
idag blir det fika med
nybakta kanelbullar på trappen
till gäststugan.
Där värmer solen så gott.
Kram på er
Ulla

7 kommentarer:

  1. Ja den var jammen smart.
    Ei flott tråd og nåleplate.
    Ha en god lørdag :)

    SvaraRadera
  2. Ja det var en smart lösning minsann!!
    Frigolit är ju jättebra till att återbruka. Ha en härlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så smart du är!!!!
    Ha en fin Söndag
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  4. Hej! En smart idé! Hoppas kaffe å bullar i solen var skönt! Ha en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  5. Vad gott det lät med nybakade kanelbullar :O) ute i solen. Härligt! Kram Katarina.

    SvaraRadera
  6. Vilken bra ide, jag tror att jag kapar den rakt av. Behöver få ordning och redan på mitt sybord.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  7. Tack för tipset! En smart bra lösning för
    att få en bra översikt och ordning på tråd-
    rullarna.

    Hoppas du njöt av solen och de nybakade kanel-
    bullarna.

    Solkramar
    /Renate

    SvaraRadera