måndag 8 november 2010

Gåva från barnen...

Det knackade försiktigt på dörren en dag och utanför stod två
små flickor från klassen.
Jag har arbetat som förskolelärare i 27 år
och att ta hand om en förskoleklass
är det allra roligaste jobb man kan tänka sig.
...med sig hade de en julros med ull dekorationer.
Har själv kikat på en sådan på Årstid.
Flickorna ville att jag snart skulle
vara tillbaka hos dem på jobbet,
men tyvärr så får de vänta fyra
veckor till eftersom jag är sjukskriven nu.

Det låg ett underbart litet änglaspel i paketet. Nu har jag det tänt
hela dagarna å de snurrar så fint för mej, mina änglar...


Jag fick också en otroligt vacker telåda.
Jag blir lycklig varje dag jag går dit och tar mitt citronte .



Det står:
Everyday is another chance to make your dream come true.

Och det är faktiskt en viktig sanning, att hålla drömmarna vid liv.
Det har varit mitt bästa läkemedel under dessa två veckor.

Tack alla föräldrar och barn....
Ni är hur gulliga som helst...





20 kommentarer:

  1. så utrolig trivelig å få gave som tegn på å bli satt pris på:) Det er så godt å se en gjenstand og å tenke på dem du fikk den av:)

    Klem fra Trine:)

    SvaraRadera
  2. Så fin gave;-)
    Når man får en slik oppmerksomhet vet man at man er savnet;-)

    Klem fra Grete

    SvaraRadera
  3. Vet inte varför du är sjukskriven men det var en fin gåva du fick. Du måste vara väldigt uppskattad.

    SvaraRadera
  4. what a sweet blog! love all the things you have! best wishes and big bear hugs!
    di
    ;0)

    SvaraRadera
  5. Åååå vad gulligt att komma med blomma och underbart änglaspel.Skön känsla att dom saknar dej.Underbar thelåda med vacker text.Önskar dej en fin dag och hoppas att det går åt rätt håll så du blir frisk.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Wow, så heldig du har vært.
    Julerose er noe av det vakreste jeg kan tenke meg!
    Og så mye annet fint du fikk også. Koselig...

    SvaraRadera
  7. Så fint av barnen! Man blir verkligen glad och det är skönt att vara efterlängtad. Hoppas du är på bättringsvägen!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  8. Så trevligt att barnen kom ihåg dig med så vackra saker,kram Nette

    SvaraRadera
  9. Tusen takk for koselig hilsen hos meg:o) Du må være en utrolig dyktig førskolelærer iom at elevene ønsker å gi den en sånn flott gave! Nydelig var den, og den varmer sikkert enda mer:o) Du betyr tydeligvis masse for disse små. Slike førskolelærere er det vi ønsker for våre barn!
    Fin kveld til deg.
    Klem fra Solveig

    SvaraRadera
  10. Hej UllaMaria!
    Vilka fina presenter du fick av barnen, du måste vara en väldigt omtyckt och uppskattad lärare!
    Förstår att du blev glad:)

    Ha en trevlig kväll!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  11. Åh så koselig:)
    De savner deg vet du, godt å bli satt pris på sånn.
    God bedring til deg kjære du, klem:)

    SvaraRadera
  12. Så omtänksamt av barnen och föräldrarna! Jag kan förstå din glädje. De känner sin fröken och vet precis vad hon blir glad av :)
    kram

    SvaraRadera
  13. Hej! Kul att du tävlar hos mig! Vilken underbar gåva du fick! Du är efterlängtad :-)

    Kram Helena /franska liljan

    SvaraRadera
  14. Åh vilket fint tecken på att du är saknad och omtyckt! Hoppas det går framåt för dig, och tack för gullig välkommen hem kommentar. Jag har inga problem med danskan, pratar flytande. Både mor och far är danskar, kom till Sverige på 60-talet, så jag lärde mig först riktig svenska när jag började skolan. Danmark och Norge ligger mig bägge mycket varmt om hjärtat.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  15. Hej goa!
    Nu har jag läst ifatt hos dig o ser att det har hänt tråkigheter! Jag hoppas verkligen att det det ordnar upp sig o att du ska må bra igen!
    Förstår att du är omtyckt o saknad av dina elever! Vilka otroligt fina gåvor!

    Största Krya På Dig Kramen till Dig!
    Iréne

    SvaraRadera
  16. Nämen gud så gulligt! Vilken fantastisk lärare du måste vara, inte alla som skulle få något sånt! Bara suga i dig!
    Och visst kan dom skrika högt dom där garnerna.. mycket som skriker på mig just nu. Doftljus och fina tvålar har en tendens att ropa bara jag är i närheten... :P
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  17. Åhh så rart av dom att komma med gåvor!!!!
    Förstår att du blev glad!
    önskar dej en fin dag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  18. Vilken fin blogg du har med så fina bilder! Så roligt att få så fina gåvor! Jag förstår att du blev glad! Ha en fortsatt trevlig vecka! Jag kommer snart tillbaka och kikar! kram Nina

    SvaraRadera
  19. Va glad jag blir att du tyckte om det vi köpte!!! Hoppas du förstår att du är värdefull!

    SvaraRadera