onsdag 24 november 2010

Loppisstrategi...

När jag går på loppisar så har jag ofta en strategi.
Om jag är ute efter spets så går jag direkt dit,
eller lintråd som finns vid sybehör...
Eller en kruka så går jag direkt till krukorna....
sen strosar jag runt efter fynd...
Först brukar jag ta mej en titt i skyltfönstret
för där kan det stå godingar, som den här kistan....
...då är det först till kvarn som gäller .
Den blev min direkt för bara hundra kronor....
Ljuvliga handmålade blommor....

Just nu står den i köket,
men till sommaren ska den stå i min....


...kinesiska paviljong, som ligger inbäddad i snö just nu.
Den har vi aldrig hunnit använda för den blev klar först i september.
Men till våren /sommaren kära vänner,
då kommer det bilder ifrån den, det lovar jag.




17 kommentarer:

  1. Just en plats jag tänkte på, den var verkligen ett fynd.

    SvaraRadera
  2. Åh så fin!!!!
    Ha en fin dag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  3. Wow, så flott den kisten er.
    Du er riktig flink til å finne flotte ting.
    Og jammen misunner jeg den kinesiske paviljongen.
    Gleder meg til å se sommerbilder derfra.
    Klem....

    SvaraRadera
  4. den var vacker...ett tag dekormålade jag den typen av hantverk i ett kör...blev nästan...men bara nästan...lite sugen på att dekormåla igen...kramis semlan

    SvaraRadera
  5. Ljuvlig vacker kista! Kommer att passa så fint i din paviljong. Skall bli mysigt att se bilder från den när du pysslar igång på vårkanten.
    Ha en fin dag, idag snöar det inte lika mycket!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Så ljuvlig kista! Så vackert målad! Jag borde nog ta fam penseln och måla om brickbordet jag fyndade på auktion nyligen.

    Kram Helena /Franska liljan

    SvaraRadera
  7. det er da den vakreste lille kiste du kan tenke deg:) Gratulerer med funnet:)

    Onsdagsklem fra Trine

    SvaraRadera
  8. Å vilken härlig liten kista! Ha en bra dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  9. Ja du kan det där med loppisar, fast jag kör samma strategi på secondhand.
    Kistan är superfin...vill oxå ha!
    Njut av dagen !
    Kram Ida

    SvaraRadera
  10. Vackra arbete, mycket trevligt och romantiskt. Jag ser att du har mycket snö, verkligen avundas dig, jag kan inte vänta med att falla och här i Kroatien.
    Bästa hälsningar och en kyss ..
    Zondra Art

    SvaraRadera
  11. Jag samma strategi! Och till min förvåning har jag _alltid_ tur och hittar just det jag är ute efter... Tror att det finns "loppisänglar" som hjälper ;)

    Kista var ju kanon fin du hittade!
    Och kinesisk salong.... där vill jag dricka thé... så mystiskt låter det :)

    kramar/Olg@

    SvaraRadera
  12. Hej UllaMaria!
    Vilken söt kista!

    Det låter spännande med er kinesiska salong, ser fram emot fler bilder på den!

    Ha en trevlig kväll!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  13. Hej igen :-) Har du sett mitt inlägg om vinnarna i PILGRIM-utlottningen?

    Kram Helena /Franska Liljan

    SvaraRadera
  14. Oj, vad snö ni har fått... Härligt med jul men snart drömmer vi oss bort till sommaren... :)

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  15. Nydelig kiste og så herlig det blir til sommeren å kunne bruke den skjønne paviljongen!! Der får du nok mange gode stunder =)

    SvaraRadera
  16. Vilket fynd! Och tänk att ha en egen kinesisk paviljong att ställa den i. Härligt!
    Vi har också hur mycket snö som helst. Bra för adventsstämningen!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera