torsdag 18 november 2010

Kök i linne och vitt...

Jag älskar linne och i mitt kök
har jag ljus linnefärg på väggarna.
Bläddrade på måfå i en postorderkatalog, och fick syn på dessa
fina gardiner till köket. Ett riktigt kap...
Bara att stryka och sätta upp....
Gå in på Cellbes och kolla....

Lite vintagepynt och spets passar till linne....
I glasburken har jag mitt "blomsterbling".


En loppishylla för en tjuga som
fått vit färg och en rundstav....
Två kökshanddukar och alla mina
sjukskrivningsrosor på tork.

Gammelrutigt tyg på köksstolarna....





21 kommentarer:

  1. Beautiful!!!

    Kisses.

    SvaraRadera
  2. Lekkert.
    Du har det så fint og sååååå koselig.
    Lekre flasker under her og..
    Klem....

    SvaraRadera
  3. Hemtrevligt :O) Kram Katarina.

    SvaraRadera
  4. så trivelig du har det!!Vi har så ulik stil, men samtidig synes jeg det er lekkert hos deg:)
    Så fint at vi er forskjellige vi mennesker:)

    Ønsker deg en flott dag og sender en klem fra Trine:)

    SvaraRadera
  5. Finns bara ett ord underbart!!!!!
    Ha en fin Dag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  6. Ååååå Ullamaria...de gardinene likte jeg veldig godt....tror jeg må rett in og sjekke:)))))))
    Helt nydelige,forstår godt du falt pladask for dem:))))
    Nå er det straks dags for at julegardinene skal opp her,men det kommer jo en tid etter jul også....kjekt med noe nytt!Kanksje,kanskje???
    Ha en trivelig onsdag:))))
    kram,Tove:)

    SvaraRadera
  7. Otroligt fina gardiner du köpt. Jag har jobbat på Cellbes många år förr. Hade hand om de danska kunderna... Jag tycker det är så fint med linne, känner att jag använder det mer och mer. Blev ju så snyggt med klädseln på min soffgrupp. Ett mycket vackert inlägg! Tack för det goa du!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Jättefina gardiner, och såååå bra att dom är sydda och klara.Att sy är ju inget för mig tyvärr.
    Ha en fin dag!
    Eva

    SvaraRadera
  9. Så vackert du har gjort det i ditt kök!
    Gardinerna är jättesnygga och visst är det enkelt när det är färdigsytt!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  10. De var riktig fine!! Likte også de gamle flaskene dine med gløgg og en tag på i innlegget under her.

    SvaraRadera
  11. Åh, så fint! Jag bara dånade över dina fina glöggflaskor också:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  12. Ljuvligt! :)
    Kan inte du komma hem till mig och hjälpa mig sen när det är dags för lite inredning. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  13. himla fina gardiner, de gillade jag med...kramis semlan

    SvaraRadera
  14. Mycket mycket vackra gardiner! Vilket bra köp du gjort!!
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  15. Så hemtrevligt du gjort det ,kram Nette

    SvaraRadera
  16. Oh vad snyggt du gjort!!! Underbara gardiner!!! Vill ha :-)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  17. Kul du hittade till mig, välkommen! Gardiner har vi tydligen samma smak på, har sådana själv! Kram Iréne

    SvaraRadera
  18. Så fint du fixat till det! Jag måste bestämt börja bläddra lite jag också!
    Ha en skön fredag!
    kramar

    SvaraRadera
  19. Kul att du tittade in hos mej. Vilken härlig blogg du har den måste jag följa. Jag är oxå förskollärare och jag har arbetat i förskoleklass men nu arbetar jag i 1-4års grupp och det är jättekul.
    Kram
    Birgit

    SvaraRadera