söndag 7 november 2010

Julestrumpa...

Jag brukar alltid stå som torggumma runt juletid,
men nu sa
farbror doktorn att jag inte fick det :(
Så jag fick lämna min attraktiva plats
till någon annan lycklig hantverkare.
Julstrumpan får gå till Fabriken som söndagsbild..
Så nu säljer jag mina julestrumpor i lin för HALVA torgpriset.
120:- inkl. frakt.
De finns i beige, grå och vit lin.
Maila mej om Du är intresserad,
...först till kvarn!
Man kan själv ta bort blinget om man vill ha dem utan bling.


Här kan man lägga älsklingens lilla
morgonpaket på julaftonen.
Jag lovar dej att det är en åtråvärd tradition hos oss.
Även vuxna män gillar överraskningar....
Varför inte ge dem på ett vackert sätt?







14 kommentarer:

  1. det må være rart å ikke skulle sittepå julemarked etter flere år:) Men man må alltid ta hensyn til helsa:)
    Syr julestrømper til familien jeg også:)

    God bedring til deg:)

    Søndagsklem fra Trine:)

    SvaraRadera
  2. Vilken jättefin julstrumpa!

    Dagens pysselprojekt för min del är faktiskt att jag ska sy lite julstrumpor så verkligen bra start med lite inspiration. :-)

    Hoppas du får en härlig söndag!

    SvaraRadera
  3. For en nydelig julestrømpe!
    Lekkert:)
    Ha en fin søndag, klem:)

    SvaraRadera
  4. Åååså lekker den strømpen var!!!! :) DU er kjempeflink!!!!!!!
    Kos deg og nyt søndagen i dag :))))
    kram,TOve.)

    SvaraRadera
  5. Heisann og takk for hilsener i bloggen min!!
    En kjempefin blogg du har...må legge den til i bloggrollen min! Her vil jeg kikke mere:o)
    En kjempefin julestrøme...riktig så koselig!!

    Ha en fin søndag :o)

    SvaraRadera
  6. For en vakker julestrømpe. Så synd at du ikke kan stå på torget og selge den. Den var riktig sjarmerende og fin.

    Riktig god bedring til deg!

    SvaraRadera
  7. Så vackra julstrumpor du gjort,o krya på dig ,kram ,Nette

    SvaraRadera
  8. Men vilken sötis! Kul tradition, jag håller med!
    Vad trist att du inte kan stå och sälja :(. Kanske nästa år då!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  9. Jag har också ett långt ärr på magen. Ska testa i morgon med min klass. Vet de vad mitt R betyder? :)

    Fin julestrumpa! Har du kvar av dem?

    SvaraRadera
  10. Underbart vackra julstrumpor du gör! Har inte ens tänkt tanken på att man faktiskt kan sy sådana själv ;0). Tack för inspirationen!!!! Hoppas att du snart mår bättre.

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  11. Lekre lekre bilder! Ha en fin uke du også =)

    SvaraRadera
  12. I'm going to have to get a translator to read your blog but the photos are beautiful. It looks right up my alley!
    Thank you for stopping by mine and leaving me the nice comment too.

    SvaraRadera
  13. Hej på dig:)
    Så himla tråkit att du inte kan var med på Julmarknaden är jätteledsen för din skuld:) Det viktigaste är ändå att du mår bra och kryar på dig:)
    ÄLSKAR DIN JULSTRUMPA den är helt UNDERBAR:)
    Du ger mig inspiration med denna stort tack:)
    Önskar dig en toppen dag och vecka och ha det bäst:) Massor med kramar från lilla pyssel Inger:)

    SvaraRadera